Діяльність Бориса Гмирі під час Другої світової війни
Анотація
Метою роботи є висвітлення життя Бориса Романовича Гмирі у роки Другої світової війни.
Методологічною основою роботи є принципи історизму, об’єктивності й системності. Стаття ґрунтується на філософських і спеціально-наукових методах соціогуманітарної сфери наукового пізнання.
Наукова новизна полягає у дослідженні діяльності Б. Гмирі під час Другої світової війни. Відтворено біографію співака 1939-1945 рр., визначено важливі події, що сталися в його житті у цей час і у повоєнний період.
Висновки. Життя Бориса Романовича Гмирі у роки Другої світової війни можна поділити на три етапи: до гітлерівської окупації (1.09.1939–22.10.1941), під час гітлерівської окупації (24.10.1941–25.03.1944) і після гітлерівської окупації (25.03.1944–2.09.1945). Усі три етапи і післявоєнне життя об’єднують виступи на сцені, удосконалення творчого потенціалу, любов публіки. Однак є особливості. На початку війни кар’єра Б. Гмирі тільки розпочиналася і була вдалою, про що говорить присудження 1941 р. звання Заслуженого артиста УРСР. Другий етап відзначається тим, що співак перебував на правах цивільного полоненого (про що йому говорив шеф Полтавської опери З. Вольфер) і змушений був виступати у тих театрах, де наказували. Цей період негативно вплинув на подальше життя чоловіка. Оскільки після визволення України від німецьких окупантів ставлення декого з колег до Бориса Романовича було негативним. Не дивлячись на підтримку радянського уряду і безмежну любов публіки, гоніння в театрі призвели до передчасної смерті артиста.
Слід відзначити, що біографія Б. Гмирі була типовою для акторів, що пережили гітлерівську окупацію, і відрізнялась лише тим, що він не пережив арешту і тюремного терміну, як багато інших. Він мав можливість емігрувати на Захід, але безмежна любов до України змусила залишитись на рідній землі.
Завантаження
Посилання
Andrieieva, V. (2017). Poltavskyi teatr u period nimetskoi okupatsii 1941–1945 rr. (dzhereloznavchyi aspekt) [Poltava theater during the period of German occupation 1941–1945 (source history aspect)]. Kyivske muzykoznavstvo, 56, 248–260 [in Ukrainian].
Arkhimovych, L. (1981). Borys Gmyria (v opernomu repertuari) [Borys Hmyria (in the opera repertoire)]. Kyiv [in Ukrainian].
Bilous-Garasevych, M. (1998). My ne rozluchalys z toboiu, Ukraino [We did not part with you, Ukraine]. Caniff, Detroit, Michigan - U.S.A, 807 s. [in Ukrainian].
Bortnyk, L.A. (2014). Ukrainskyi teatr u period okupatsii: formy orhanizatsii, repertuar (1941–1944 rr.) [Ukrainian theater during the period of occupation: forms of organization, repertoire (1941-1944)]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V.N. Karazina. Seriia: Istoriia Ukrainy. Ukrainoznavstvo: istorychni ta filosofski nauky, 1119, 18, 63-70. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhISU_2014_1119_18_11 [in Ukrainian].
Haidabura, V. (2004). Mizh Hitlerom i Stalinym [Between Hitler and Stalin]. Kyiv [in Ukrainian].
Haidabura, V.M. (1998). Teatr, zakhovanyi v arkhivakh: Stsenichne mystetstvo v Ukraini periodu nimetsko-fashystskoi okupatsii (1941-1944): Istoriia. Polityka. Dokumenty. Idei. Khudozhni realii. Liudski doli [Theater hidden in the archives: Stage art in Ukraine during the German-fascist occupation (1941-1944): History. Policy. Documents. Ideas. Artistic realities. Human destinies]. Kyiv: Mystetstvo [in Ukrainian].
Haidabura, V.M. (2007). Teatralni avtohrafy chasu [Theatrical autographs of the time]. Kyiv: Fakt [in Ukrainian].
Hmyria, B. (1975). Statti. Lysty. Spohady [Articles. Letters. Memoirs]. Kyiv: Muz. Ukraina [in Ukrainian].
Holubev, P. (1959). Boris Romanovych Hmyria [Boris Romanovich Gmyrya]. Moskva [in Russian]
Khrushchiov, N.S. (1999). Vospomynanyia [Memories]. Vol. 1. Moskva: «Moskovskye Novosty» [in Russian].
Moskolets, O. (2003). Dolia, dovsha za zhyttia [Fate, longer than life]. Muzyka, 5–6, 24–26 [in Ukrainian].
Nosenko, N. (2008). Poltavska opera 1941–1943 rokiv [Poltava Opera 1941-1943]. Muzychna kultura Ukrainy u spohadakh, materialakh, lystakh – Musical culture of Ukraine in memories, materials, letters. I. Lysenko (author). Kyiv: Vydavnytstvo «Rada, 131–133 [in Ukrainian].
Poliakova, Yu.Yu. (2013). Muzychno-teatralne zhyttia Kharkova pid chas nimetsko-fashystskoi okupatsii (za materialamy Derzhavnoho arkhivu Kharkivskoi oblasti) [The musical and theatrical life of Kharkiv during the German-fascist occupation (based on the materials of the State Archive of the Kharkiv region)]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V.N. Karazina. Seriia: Istoriia Ukrainy. Ukrainoznavstvo: istorychni ta filosofski nauky, 1088, 78-87. Retrieved from URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhISU_2013_1088_17_13 [in Ukrainian].
Prynts, A.V. (2010). Hmyria B.R. Dnevnyky. Shchodennyky. 1936-1969 [Diaries. 1936-1969]. Kharkov: Folyo [in Russian].
Prynts, H., Kopytsia, M. & Tsymbalista, N. (2006). Hmyria i Shostakovych. Kyiv: Lohos [in Ukrainian].
Revehuk, V.Ya. (2010) Poltavshchyna v roky radiansko-nimetskoi viiny (1941-1945) [Poltava region during the Soviet-German war (1941-1945)]. Poltava [in Ukrainian].
Shol’ts, A. (1963). Borys Hmyria. Sovetskaia muzyka – Soviet music, 7, 89-92 [in Russian].
Skrypnyk, H.A. (Eds.). (2009). Istoriia ukrainskoho teatru – History of Ukrainian theater. V. 2. 1900-1945. I. Yudkin (ed.), O. Shevchuk; NAN Ukraine. In-t of Art Studies name M.T. Rylskoho. (Vols. 1-3; Vol. 2). Kyiv [in Ukrainian].
Tytarenko, D.M. (2014). Kulturni protsesy v Ukraini u roky natsystskoi okupatsii (zona viiskovoi administratsii) Cultural processes in Ukraine during the years of Nazi occupation (zone of military administration)]. Lviv; Donetsk [in Ukrainian].
Переглядів анотації: 93 Завантажень PDF: 57

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.