Пролегомени про історію наукової думки у фізичній культурі пізнього Середньовіччя
Анотація
Навчальний предмет «Історія наукової думки у фізичній культурі», згідно з існуючою в сучасній історичній науці періодизацією, досить детально розкриває загальні етапи та аспекти формування раціонально-рефлексійної бази (методології) у фізичній культурі з точки зору впливу на неї політичних, економічних, соціальних та освітянських чинників. Іншими словами, вимоги до фізичного вишколу були аргументовані панівною релігією, рівнем економічного і соціального розвитку суспільства, національними і культурними традиціями, регіональними особливостями життя та побуту народу чи групи народів, кожного окремо взятого історичного періоду, в нашому випадку – пізнього Середньовіччя. З розвитком фізичної культури, формувалась і наукова думка у цій сфері, яка в рамках глобального процесу формувала гуманістичні підходи загальнолюдської солідарності у освітньому просторі, а разом з тим генерувала активно висловлювати громадянську позицію і найкращі уми педагогіки, напередодні епохи Ренесансу. То ж матеріал даної статті, є результатом аналізу науково-методичної літератури, який дозволив проаналізувати гуманістичні примати провідних науковців європейських держав ХІІІ–ХVІ століть, встановити причини такої рефлексії, систематизувати хронологію подій, які констатують глибоке осмислення ролі фізичної культури педагогами пізнього Середньовіччя.
Завантаження
Посилання
Ascham, R. (1923). The Scholemaster. London [in English].
Babaev, Yu. (2004). Osnovу fylosofіі. Rostov-na-Donu: «Fenyks» [in Russian].
Fil, S., Khudolii, O. & Malka, H. (2003). Istoriia Fizychnoi kultury. Kharkiv: «OVS» [in Ukrainian].
Gurevych, A. (1984). Kategorii srednevekovoi kulturу. Moskva: Iskusstvo [in Russian].
Haluzynskyi, V. (1995). Pedahohika: teoriia ta istoriia. Kyiv: Vyshcha shkola [in Ukrainian].
Hrendler, P. (2002). Universitetу italianskoho Vozrozhdeniya. JHU Press [in Russian].
Huberskyi, L.V., Nadolnyi, I.F. & Andrushchenko, V.P. (2004). Filosofiia. Kyiv: Vikar [in Ukrainian].
Jaroszewski, J (2019). Wychowanie fizyczne i sport w obozach dla internowanej ludności ukraińskiej na terenie województwa Łódzkiego w latach. In: Istoriya fizychnoyi kultury i sportu narodiv Yevropy: zb. tez dop. III Mizhnar. nauk. konhr. ist. fiz. kult. (10-12 veres. 2019 r.). Lutsk: Skhidnoyevrop. nats. un-t im. Lesi Ukrayinky. P. 54 [in Poland].
Kosyak, V.A. (2018). Ocherki filosofii sporta [Essays on the philosophy of sport]. Sumy: FLP Tsyoma S.P. [in Russian].
Kun, L. (1978). Egyetemes testneveleses sporttorttenet. Budapest: C Sport [in Hungary].
Rassel, B. (1987). Zhyzn v Srednevekovie. Moskva: Politizdat [in Russian].
Rua Zhiust Zhan (1958). Istoriya rytsarstva. SPb.: Pechatnia Leonida Demysa [in Russian].
Połaniecka, A. & Błaszkowska, A. (2019). Uwarunkowania ewolucji kultury fizycznej na ziemi koszalińskiej po 1945 roku. In: Istoriya fizychnoyi kultury i sportu narodiv Yevropy: zb. tez dop. III Mizhnar. nauk. konhr. ist. fiz. kult. (10-12 veres. 2019 r.). Lutsk: Skhidnoyevrop. nats. un-t im. Lesi Ukrayinky. P. 32. [in Poland].
Sbruieva, A.A. & Rysina, M.Yu. (2000). Istoriia pedahohiki u skhemakh, kartakh, diahramakh [History of pedagogy in schemes, maps, diagrams]. Sumy: Sumy SPU [in Ukrainian].
Skalski Dariush (2015). Istoryko-kulturni peredumovy stanovlennia y rozvytku fizkulturnoi osvity v Yevropi v serednovichnu dobu. Porivnialno-pedahohichni studii, 4 (26), 19‒27 [in Ukrainian].
Sobutskіу, M. (2014). Movna sytuatsiia i movno-kulturnyi prostir zakhidnoievropeiskoho serednovichchia. Movoznavchi studii, 57, 93–97 [in Ukrainian].
Verbytskyi, V. & Bondarenko, I. (2014). Istoriia fizychnoi kultury ta sportu v Ukraini. Mykolaiv. Vyd-vo ChDU im. Petra Mohyly [in Ukrainian].
Yevtukh, M. (1996). Rozvytok osvity i pedahohichnoi dumky v Ukraini. Kyiv: Kyivskyi un-t im. T. Shevchenka [in Ukrainian].
Zadorozhna-Kniahytska, L. (2020). Istoriia pedahohiky. Kherson: OLDI-PLUS [in Ukrainian].
Переглядів анотації: 124 Завантажень PDF: 94

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.